tiistai 26. toukokuuta 2020

Eipä lähdetty, pääkoneen öljyt meni vaihtoon, sekä akkulaturi niskottelee

Meni vaihtoon öljyt kun oli ilm. polttoainetta reilusti seassa.
Teen tälläi videopäivityksiä, ovat nopeampia. Kun tässä on nyt aikalailla hässäkkää...

Linkki tässä. https://youtu.be/2la62YDl0To

Ja sitten vielä tappelua akkulaturi kanssa ilta10:n aikaan.
https://youtu.be/7GJAkrMYc20

Lopunperin se alkoi lataamaan, kuin ohitin latausautomatiikan. Jotenkin tuttu fiilis, sama kuvio oli Suukko I:ssä. Joskaan nämä laturithan eivät ole laivaan kuuluvia, vaan trukkiakkujen lataamiseen tehtyjä.

No, huomenna päivä uusi, ja jos viimeinkin päästään lähtemään. Suukko II: kylkeen mentäis käväisemään.  :)

Tuohon paineilmapullojen täyttöön vois olla kyllä ihan valovirtakompura. esim. Jonkun pienen kylmiön kompura kelpaisi hyvin. Niissä oli muistaakseni max 28 bar. Joskin täyttö saattaisi kestää useamman tunnin. Mut ladataanhan sähköstartin akkujakin monta tuntia, niin miksipä ei paineilmapullojakin.

Tai sitten jos on rahaa, niin uusi aggregaatti vaan kaupasta.

Starttailin tuota venäläistä, eikä se edes lupaa ilman brake cleaneria (toimii starttipilottina ihan hyvin)
Sen suuttimet on ihan losot: ne laskee puristustahdin aikana ilmaa läpi pumpun suuntaan todella reilusti. Näin ollen käynnistyminen on todella vaikeaa, ja luulen että tämä suuttimen läpi puhaltaminen on syy epätahtiseen käymisenkin. Pumppu saa ilmaa, erikoisella tavalla, suuttimen kautta. (Varsinkin jakajapumppu häiriintyy totaalisesti tälläisestä suutinviasta)
Jostain syystä tässä koneessa ei ole puolipuristinta, tai siis kevennintä. Se saattaa auttaa just tuossa käynnistymivsiheessa.

Ei kommentteja: