Lupasin laitella lisää kuvia ja muutakin. Homma meni siis niin, että tulimme Räpsööstä Kustavin Vuosnaiseen, josta poimimme vieraat kyytiin tarkoituksena mennä Kumlingeen. Syy, miksi mentiin Kumlingeen löytyy täältä.
Tuossa yllä reitti. Ajonopeus oli 7 solmua, ja n. neljä tuntia vieraat sai nauttia saaristomaisemista.
Itse Kumlinge on kiva paikka. Kirkko, ihmiset ja maisemat. Yhtä kalastajaa (?) lukuun ottamatta, joka oli heti tiedustelemassa nyrpeenä, että kenen luvalla otamme sähköä laivaamme. Naamari venyi entisestään, kun kerrottiin totuus: Kumlingen kunta järjesti meille sähkön.
Tämä maasähköasia on muutenkin ihmeellinen. Monessa paikassa joku tulee niuhottamaan sähköstä. Kukaan ei koskaan kysy, kenen luvalla ollaan ja kenenkä laiturissa, mutta auta armias, jos näkyy sähköjohto... :) Laiturit ja kaijat maksaa kyllä käsittääkseni hieman enemmän, kuin muutaman kymmenen senttiä, jonka verran sähköä käytämme vuorokaudessa.
No, näitä töpseli persauksissa syntyneitä riittää joka toiseen satamaan, ja muuallekin, vaikka kerrostaloon kyttäämään, kuinka naapurilla on lohkolämmitin päällä yli 2 tuntia... Tarkoitushan ei ole elää pummilla tai varastaa, mutta se asenne.. Voihan kaupassakin kerätä ostokset ennen maksamista. Ja toki maksamme kaikki kulut, aina. :)
Paluureissu tehtiin eilen, siis maanantaina 10.8. Lapsilla alkoi koulut tänään, ja oli siis tultava turkuun. Kiinnityimme jotain 00.00 aikaan Hirvensaloon. Joskin pyrimme etsimään paremman paikan talveksi, koska tässä on huono vesi ja matalaakin. Jos joku Turkulainen sattuu tätä lukemaan, niin hyviä kaijapaikkoja saa vinkata. Vettä Suukko tarvitsee alleen 2,2 metriä. Maista ei tarvita kuin sähköä. (3x16A)
Paluureissu ajettiin ylläolevan reitin mukaan. :) Ensimmäistä kertaa tänä kesänä meillä oli myötätuuli, ja se näkyi polttoaineen kulutuksessa myönteisesti. Tultiin n.13 litran tuntikulutuksella n. 7 solmun vauhtia liki koko matka.
Kumlingen kirkon kattomaalaukset..
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti