Takarenkaita vaihtaessa huomasin, että jarru laahasi, jäi siis jumiin kuskin puolen pyörässä. No, rumpu kauhean taistelun jälkeen irtosi, ja herkistelin osat.
Renkaiden vaihdon jälkeen koeajolenkki, ja polttoainemittari ei toiminut, sekä abs-valo syttyi. Wtf? Teloin siinä sitten ilmeisesti takarenkaan abs-anturin.. Polttoainemittari alkoi toimimaan, kovin kyllä ihmettelen moista ilmiötä. Auton alla ei kuitenkaan mitään järkyttävää mesomista ollut. Nää on näitä nykyajan vekottimia... Onneksi Suukossa ei ole tietokoneita.
Itseasiassa en haluaisi noita ABS:iä ollenkaan. Olen aina ajanut normaaleilla jarruilla, ja liukkalla kelillä tottunut hallitsemaan autoa hyvin. Ajettiinpa joskus jopa jääratakisojakin.
Yllä ennen remppaa, ja alla rempan jälkeen. Kyllästys pellavaöljy-aspergol sekoituksella, koneena oli Vire 12 hp , joka on Valmetin tekemä 1 pyttyinen 2T bensakone. Ihan loistavan toimintavarma. Jos jollain on jotain kysymistä ko. moottorista (vire 7 on ihan sama), niin muistan hyvin kyseisen koneen, koska remontoin se ihan kokonaan. Eli saa ottaa yhteyttä asian tiimoilta.
Puu on kyllä nättiä matskua. :) Pintaan vedin Unican uretaanilakan. Jossain vaiheessa tuo tuli myytyä, Nimi oli Milla Magia. Lieneeköhän enää hengissä?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti