Tossa kuitenkin kuvia tämän päivän aikaansaannoksista.
Katto, 3 millistä ja kaarelle väännettiin hieman.
Etuseinä hepattu. Ihmeen hyvin tilatut palaset käy paikalleen. :)
Sisäpuolelta..
Ja sitten tuota mustaa rautapölyä on joka paikassa. Kun se saa hieman vettä, niin se ruostuu, ja värjää alla olevan materiaalin ruskeaksi pysyvästi. Ärsyttävää. Ruskea ei sit tahdo millään lähteä pois. Jopa pikkuveneen lasikuituinen kansi alkoi "ruostumaan".
Konehuoneen skailetti joudutaan poistamaan tulevan lattian tieltä. Sille vois keksiä jonkin muun paikan ehkä.
Kopin etuseinä. Katto tulee hieman yli tarkoituksella. Siihen voi sitten myöhemmin laittaa reunalistan, tms.
4 kommenttia:
Pikkasen yrittäisin tehdä komoottia enemmän muun laivan muotoihin sopivaksi. Tai ehkä jättäisin tekemättä kun ruumassakin neliöitä on.
Lopullinen ulkoasu näkyy sitten, kun ikkunat ja muut hörsökkeet on laitettu paikalleen. Laajennusosan tarkoitus on se, että päätäkin yläosista pääsee kulkemaan ruumaan, jonne on tulossa 5 hyttiä ja muuta tilaa. Kulkemisen järjestäminen muutoin on mahdotonta, sillä konehuone on päätäkin päällä olevien tilojan alla, ja jatkuu n. 1 metri keulaa kohden messin seinästä.
No nyt ymmärrän. Itselläni on vm.50 paatti ja tykkään vanhasta "estetiikasta" muutoinkin. Tekniikkaosiot on sitä mielenkiintoisinta työn sekä harrastusten puolesta. Tsemiä rakenteluun.
PL
Joo, kiitti. Laivan estetiikka on Esa Valtosen käsialaa, suunilleen 90 luvulta. Runkohan on -75 tehty. Ulkoa päin vain mastot, keulahytin ovi/koppi ja saunatilan takaosa (se jossa on pyöreät ikkunat ja teräsovet) on alkuperäistä. Laidat, bryka, messi ja kaikki muu on Esan tekemiä.
Lähetä kommentti