Sportti sai huomiota 8 tunnin verran. Tyyppikilpikin löytyi. Marino 14 V Sport. Konesuositus 50 hp, 5 hlö. 500 kg tais olla kantavuus.
Sehän on sininen!
Moottoria (Mercury 500 Thunderbolt) tuli tutkailtua. Kulmavaihteesta tuli veden sekaista öljyä, ei kuitenkaan ruosteista. Sytytystulpat on erikoiset, niissä ei ole ollenkaan sitä kaarimaista osaa ollenkaan, vaan tulpan pää on ihan tasainen. Putsaamalla kevyesti ihan uuden veroiset. Kone pyörii herkästi, kaasuttimissa oli hiaman öljyä kohokammioiden pohjalla, joka on hyvä asia.
Myös sylintereissä ja tulpissa oli öljyä. Hyvä-hyvä. eli todennäköisesti seisominen ei ole aiheuttanut ruostumista/kiinnileikkautumista.
Kone on 4-pyttyinen, ja siinä on virranjakaja. (tuo keltainen) tulpanjohdot lähtee alaspäin. Äkkiseltään en ymmärtänyt, miten tuo puretaan nätisti. hm, jospa tuo ei tarvitse niinkään huoltoa, koska netistäkään ei juuri mitään kummaa tuosta virranjakajasta löytynyt. ??
Kaasareita on 2 kpl, Tillotson-merkkisiä, tai jotain sinnepäin. Bensapumppu kävi auki, ei mainittavaa. Käyntiin en koittanut vielä, kun ei ollut bensaa/tankkia/bensaletkuja lähistöllä.
Lisätääs tähän vielä koneen identifikaatio. Aika sekava on toi mercuryn seriaalijuttu. Löytyi kuitenkin. Kone on vuodelta 1974, Numerosarja viitaa Belgiaan. Onko Merkkuja kasattu Belgiassakin? Täältä löytyy sarjanumerot myös muilekin Merkuille. Käsittääkseni tämä on ensiasennuskone tähän Marinoon. Taitaakin koko hökötys täyttää jus 40 v. tänä vuonna. :)
Loppukevennys: nyt sitten tietää, missä ne viikonloput piileksii. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti