Huomenna ehkäpä viimeinkin pikku meritrippi Luvialle. Kelit olisis tosi suotuista, ja puolikokenutta miehistöäkin olisi. en tiedä, onko siellä kaijassa tilaa, mutta sopu sijaa antaa. Yhä edelleen yhden windows-pohjaisen navigointiläppärin varassa, ei hyvä.. Toki kartata ja tutka on. Jätän reposaaren pikkuhiljaa. Kiva nähdä, kiva tutustua, palataan jos törmätään. :)
Eri hyvää Jussia kaikille!
5 kommenttia:
Hyvää Juhannusta!
Muistan yhden tapauksen Helsingin edustalta veneilijän, jolla oli karttana Helsingin puhelinluettelon kartta, ei hyvä.
Hah.. no on mulla sitten asiat paremmin... :)
Hei, kuinka paljon tarvitset miehistöä laivalla seilaamiseen. Pärjäätkö missään olosuhteissa yksin (tai mahdollisesti kaksin)?
oman kokemukseni mukaan samppa vastaa 10 normimiestä, vastaavia on harvassa valitettavasti. Tai vastaa 100 konsulttia.
Kuvaava "vitsi" suomen nykytilasta
Suotukilpailu
Suomalainen ja japanilainen yritys päättivät järjestää vuosittain soutukilpailun 8-miehisin joukkuein. Molemmat joukkueet harjoittelivat pitkään ja kovaa. Kun kilpailupäivä tuli, molemmat joukkueet olivat mielestään huippukunnossa, mutta japanilaiset voittivat ylivoimaisesti kilometrillä.
Tappion jälkeen suomalaisten joukossa vallitsi tappiomieliala. Yrityksen korkein johto päätti kuitenkin, että imagosyistä heidän olisi pakko voittaa seuraavan vuoden kisa. He asettivat projektiryhmän ratkaisemaan ongelmaa. Pitkien analyysien jälkeen ryhmä havaitsi, että japanilaisilla oli seitsemän soutajaa ja yksi mies peräsimessä kun taas suomalaisilla oli yksi soutaja ja seitsemän perämiestä.
Tässä kriisitilanteessa johto osoitti huomattavaa toimintakykyä. Päätettiin palkata konsultit tutkimaan oman joukkueen koostumusta. Muutaman kuukauden työn jälkeen asiantuntijat tulivat siihen johtopäätökseen, että joukkueessa oli liian monta ohjaajaa ja liian vähän soutajia. Asiantuntijoiden raportin perusteella yrityksen johto teki välittömästi muutoksia joukkueeseen. Nyt joukkueessa oli neljä perämiestä, kaksi yliperämiestä, joukkueenjohtaja ja soutaja. Lisäksi soutajan motivoimiseksi kehitettiin bonuspistejärjestelmä.
“Meidän on laajennettava hänen työnkuvaansa ja annettava hänelle enemmän vastuuta.”
Seuraavana vuonna japanilaiset voittivat kahdella kilometrillä. Suomalainen joukkue erotti soutajan huonoon työsuoritukseen vedoten, mutta maksoi kuitenkin bonuksen johdolle sen osoittamista ponnisteluista.
Ensi vuotta varten suomalaiset ovat nyt kehittämässä uutta venettä.
Heh, tämä soutukilpailu oli aivan loistava juttu. Totta, tekijöitä on vähän, kaikenlaisia puhujia paljon. Sanonta: Tyhjät tynnyrit ne eniten kolisee...
Tuosta Suukon miehityksestä, kirjoitin tuohon seuraavaan julkaisuun asiasta hieman.
Lähetä kommentti