Liki virheetön parisänky löytyi muuten sattumalta Porissa olevan huonekalukaupan takapihalta, oli siis roskalavalla. Petauspatjatkin oli ihan priimaa, joskin irrotin päälliset ja paiskasin pesukoneeseen kuitenkin. Ihmettelen kyllä, että kaikkea sitä ihmiset heittääkin menemään, ja toisaalta sitäkin, että joku maksaa sängystä yli tonnin, kun noita näyttää saavan ilmaiseksikin.
2 kpl päätyjäkin oli tarjolla..
Ruumassa kelpasi nukkua hyvin..
Sitten keräiltiin hieman isommista laivoista pois heitettyjä köysiä. Sopii hyvin kiinnittymiseen, kun ovat tuollaisia n. 5 metrisiä lenkkejä. ja voihan niitä laittaa useampia peräkkäin.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin tuollainen Mitsun citynelikko olis kaupan kohtapuoleen. Outlander siis. Kaikin puolin ihan kelpo laite. Bensakoneella, eli ei veroa.
Sit tässä kuva, kun heitettiin pientä merilenkkiä. Hyvin Suukko toimii, lukuunottamatta vielä minulle epäselvää kytkimen öljyvuotoa. Kytkin kun vuotaa tipuuttamalla koneesta tulevan akselin juuresta. Ei siis lähdetty Luvialle, kun aika meni ihan oleillessa. Harmi, enempi kuvia on toisella koneella, täytyy laittaa, kun ehtii.
Joku kyseli miehistön lukumäärästä, niin tässä mennään 2 aikuista + kolme lasta kokoonpanolla.. :) Lapset kylläkin jo teinejä liki kaikki. Yksin ajoin Suukolla telakalle ja takaisin, mutta merelle en yksin halua lähteä, sillä jos jokin asia vaatii erityishuomiota, niin jonkun täytyy hoitaa ohjaaminen + navigointi. Itse kun olen myös konemestarina.
Koneen mittarointi brygalle on vieläkin kesken. Mittarit on, mutta ne on kytkemättä. Tämä reissu heitettiinkin niin, että kauniimpi osapuoli ajoi ne hetket, kun kävin konehuoneessa tarkastuskierroksella. Pidän erityisen tärkeänä mittareita, koska ne kertoo koneen ja kytkimen toiminnasta hyvin paljon. Ahtopaine, kierrosluku, öljynpaine ja -lämpötila, sekä kytkimen lämpötila ja öljynpaine. Navigoinnin akun varaustila, ja muuta oleellista. Ja mittareilla välttää isommat vauriot, sekä voi ennakoida tulevia muutoksia.
Alkuviikko kuluukin työn merkeissä. Ilmeisesti lähitulevaisuus tuo tullessaan täkin alla olevien tilojen remonttirupeaman. Tulisi hyttejä ja muuta tilaa. :)
Jaa, niin, ei ole taaskaan sääennusteisiin luottamista. nimittäin Marino, tuo pikkuvene meinasi upota la-su välisenä yönä. Marino oli kiinnitetty Suukon kylkeen, ja vaikka ei pitänyt, niin aamuyöstä tuli itätuuli, joka nosti sen verran korkean aallokon, että aallot heitti vettä Marinoon sisälle. Jostain kumman syystä heräsin 05.00, kuulin loiskeen. Menin kannelle, ja se oli ihan 2 minuutista kiinni, että olisi hörpännyt itsensä pinnan alle. Siinä sitten etsit äkkiä vaatteet, kiipeät hullunlailla keinuvaan lasikuitukippoon ämpäröimään vettä, jota tulee koko ajan kiihtyvällä tahdilla lisää..
Sain koneen käyntiin (onneksi ei ollut vielä ihan veden alla ) ja ajoin Marinon aallonmurtajan taakse suojaan. Kävelin takaisin, ja joku aamuvirkku autoilija morjesti.. luuli varmaan, että olen palailemassa joltain yöreissulta.. heh.
3 kommenttia:
Täällä blogin vakiseuraaja mielenkiinnolla odottaa, että minne lähdet lopulta matkaamaan =)
Yksi kysymys tuli mieleen, että tarviiko sinun ilmoitella VTS-keskukselle kun lähdet liikkeelle Reposaaresta? "Kansalaisopiston" laivurikursseilla on ollut juttua et jos yli 24m niin silloin pitää ilmoitella minne on menosa , mutta oliko asia näin käytännössäkin. Tosin miten on pitääkö Ais-olla myös?
Mulla rek.otteessa lukee 23,9 m..
Laki tuntee huviveneen, joka on alle 24 metriä pitkä. Mutta myös huvialuksen, joka on yli 24 metriä pitkä. En tiedä noista ilmoitteluista, kylläpähän kyselee, jos on jotain asiaa. :)
minne ensi vuoden kansanedustaja parkkeeraa, jos et ole vaalipiirissäni, niin akuankka saa ääneeni,
olet tuleva innovaatioministeri
Lähetä kommentti