tiistai 12. marraskuuta 2013

1 patteri lisää

Tällinen pikkujuttu vaan, tuli laitetua messiin 1 patteri lisää, kun ei ollut kuin sellainen parin A4:n kokoinen lätkä entinen. Seinillä kiersi kyllä pienet ripapatterit, mutta ne oli kytketty väärin. Vesi virtasi pattereiden läpi, ja viimeisen patterin jälkeen teki lenkin, ja tuli samalla lailla takaisinpäin. Pattereita oli 6 kpl peräkkäin. Käytännössä ensimmäinen patteri lämpesi hyvin, ja loput jäi kylmäksi.
Sitten vielä pieni apukone-ihmettely taas. Yhä edelleen pultteja katkeilee, vaikka vaihdoin entisen 10 millisen tilalle 12 millisen. Erikoiskovan tietenkin. Saattaa olla niin, että tuo kuminen värinän vaimennin on kovettunut niin paljon, että ei anna periksi tarpeeksi. Jotain vikaa on myös vauhtipyörän sisällä, koska siellä on väljää hieman. Vois koittaa porata kumiin reikiä, tai sahata viiltoja, jolloin se antaisi periksi hieman enemmän, ja pulttiin ei kohdistuisi niin paljoa nykimistä.Ko. pultti muuten sijaitsee tuon kumilimpun vasemalla puolella tuossa punaisessa osassa. Kuvassa se ei ole paikoillaan, ja reikäkin taitaa olla just niin, että ei näy kuvaan.
Tekis mieli purkaa vauhtipyörä esiin, ja katsoa onko siellä jossain välissä ollut kumit tai jouset, niin kuin auton  kytkinlevyssäkin. Ja jos ne on ajanmittaan hävinneet, koska jossain on välystä, eli akseli pääsee hieman pyörähtämään. Mutta vauhtipyörän esille saaminen on aika puuha, koska moottorin takapää on kannakoitu tuon kytkinkopan kautta alla olevaan telineeseen. Kone pitäisi kannakoida takapäästään tilapäisesti, ja geraattoria raahata oikealle, jolloin tuon ns. kytkinkopan saisi pois.

Tuossa muuten linkki luotsin pitämään blogiin. Ihan mielenkiintoisia tekstejä mereltä.
 http://pilottikuvaa.blogspot.fi/

Ei kommentteja: