Piti kirjoittaa tälläinen keventävä juttu, koska alkoi naurattamaan tuossa aamulla, kun odottelin tuttua tuolla porissa.
Ostoskärryjen täyttöohjeet. :)
Tuota, niin.. heh.. Yleensäkin, jos on tarvetta tehdä tälläinen ohje, niin sen voisi tehdä edes oikein. Tai jos ei osaa käyttää ostoskärryä, niin ei todennäköisesti osaa edes lukea, saati saapua autolla markettiin. Itse laitoin joskus lapsen tuohon 2 osastoon, ja tuo 3 kohdan ohje, jos laitan välitason ( taso??) taakse jotain, niin silloinhan kaikki kamat on keskisastossa. Tai jos laitan välitason eteen jotain, niin silloinhan se tippuu lattialle.
No-joo, laiva-asiaan sitten. Eilen askarreltiin tuon 1. pilssipumpun ympärille suodatin, jotta pumpun imureiät ei menisi tukkoon pilssitilassa olevista roskista. Verkko on ns. räystäsverkkoa. Hyvin tuntui toimivan kokeiltaessa. Taustalla laivakoira Hilma työstää luuta. Koira ei muuten ole mitenkään äkäinen, vaikka haukkuu kaikki ohikulkijat ja saattaa hieman juosta kohtikin. Se on vaan tuollaisen paimenkoiran virka. Vähän niinkuin perusohjelmointi, jota ei saa pois kovalevyltä mitenkään.
Sitte tuli vielä maalailtua konehuoneessa pakoputkien päällä olevat asbestit lateksilla kasaan, niin ei pölise vahingossakaan. Ja lattiakin sai pesun osakseen. Pilssitilassa oli vettä ja sen pinnalla öljyä. Öljy imettiin pinnasta varovasti vesi-imurilla talteen (n. 20 litraa tuli) , ja vesi pumpatiin osaksi pois, kun kokeiltiin uutta pilssipumppua. Vettä jäi vielä joihinkin kolosiin, ja täytyy joskus imaista ne pois imurilla, sekä tarjoilla maalia tilalle. Taitaa kuitenkin mennä ensi kesään. Tossa alla kuva.
Koneen ominaisuuksista ja mahdollisista tyyppivioista tuli soiteltua yhdelle konespecialistille, jonka nimeä en nyt enään muista. Neuvoi putsaamaan kuvernöörin, koska tällä koneella on kuulemma taipumus kerätä kosteutta kuvernöörin sisälle, ja säädinkoneisto saattaa jumittaa seisomiskauden aikana. Jumittaminen tekee koneen kierrosluvun säätymisen tökkiväksi, ja kone "heijjaa" käydessään. Ruiskutuksen aloitusajankohtakin selvisi, olisi 12 astetta ennen yläkuolokohtaa. Täytyy tarkastaa tilanne.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti