torstai 17. lokakuuta 2013

Pääkoneen huoltoa

Aika laiska päivä, töiden puolesta meni koneella istuessa.
Pääkoneen kuvernöörin kuitenkin avasin. Ei siellä paljoa ylimääräistä ollut. Moottoriöljystä jäänyttä pikeentymistä hieman. En viitsinyt rapsutella sitä pois, kun näytti olevan hyvin kiinni seinämissä.
 Tuossa alla näkyy vastapainot tuon pystyakselin alapäässä. Ruostetta kertyy näköjään tuon pystyakselin yläpäässä olevan pyöreän sylinterin liukupintoihin, ja aiheuttaa mahdollisesti jumitusta. Ruosteen saa pois ottamalla irti koko tyhjäkäynnin säätönupin kehyksineen tuosta laatikon päältä (näkyy ylemmässä kuvassa) Voiteluöljyn ruiskutusputki on tuossa  aukon vas yläkulmassa, osoittaa vastapainojen jousen juureen.

Ruiskupumppu sai uutta öljyä sisuksiinsa. Heh, kukkien kastelukannu on ollut kannella olevan aggregaatin öljykannuna jo pitkään, ja kelpasi tähänkin hommaan hyvin.. Oikeastaan toi näyttää ihan öljykannulta alunperin.

Ei kommentteja: